Kunstwege | Vias d’art Pontresina 2021 Internationales Schneekunst-Festival
Bella Figura

Diary

Photographs by Foto Flury, Pontresina & Men Clalüna, Samedan

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©Pontresina Cultura

"LA BELLA FIGURA DI HERMES POLYHEDRAL"

In Greek mythology, Hermes is the Olympian messenger god of borders and travellers who cross them of ingenuity and commerce in general, of cunning, of thieves and liars, and the one who guide souls to the underworld, to Hades. His presence was always impeccable and his behavior was worthy of admiration: he always made a beautiful figure in front everyone, although no one really knows the behaviour of his soul. In this way, Hermes polyhedral is a large-format proposal that has its roots in the classical tradition, making direct reference to Greek and Roman cultures, and taking inspiration from their history and mythology. His style stems from the classical tradition, but introduces a postmodern touch by deliberately truncating the limbs, which in the classical works is the result of the vicissitudes they have suffered over time. In the same way, it introduces bodies taking inspiration from classical geometry. Polyhedra are geometric bodies whose faces are flat at and contain a finite volume. The word polyhedron comes from the classical Greek polyedron, from the root polys, "many" and from edra, "base", "seat", "face". A combination in which the deep value of the classic is mixed with geometry through poetics, resulting in a contemporary vision of the classic concept of Bella Figura.

LA BELLA FIGURA DI HERMES POLYHEDRAL

Dans la mythologie grecque, Hermès est le dieu olympien messager des frontières et des voyageurs qui les traversent. frontières et des voyageurs qui les traversent, de l'ingéniosité et du commerce en général, de la ruse, des voleurs et des menteurs, et celui qui guide les âmes vers les enfers, vers Hadès. Sa présence était toujours impeccable et son comportement était digne d'admiration : il faisait toujours une belle figure devant tout le monde, bien que personne ne connaisse vraiment le comportement de son âme. Ainsi, le polyèdre Hermès est une proposition de grand format qui puise ses racines dans la tradition classique, faisant directement référence aux cultures grecque et romaine, et s'inspirant de leur histoire et de leur mythologie. Son style découle de la tradition classique, mais introduit une touche postmoderne en tronquant délibérément les membres, ce qui, dans les œuvres classiques, est le résultat des vicissitudes qu'ils ont subies au fil du temps. De la même manière, il introduit des corps s'inspirant de la géométrie classique. Les polyèdres sont des corps géométriques dont les faces sont planes et contiennent un volume fini. Le mot polyèdre vient du grec classique polyèdre, de la racine polys, " beaucoup " et de edra, " base ", " siège ", " face ". Une combinaison dans laquelle la valeur profonde du classique est mélangée à la géométrie à travers la poétique, résultant en une vision contemporaine du concept classique de Bella Figura.

LA BELLA FIGURA DI HERMES POLYHEDRAL

In der griechischen Mythologie ist Hermes der olympische Botengott der Grenzen und der Reisenden, die sie überschreiten, des Einfallsreichtums und des Handels im Allgemeinen, der List, der Diebe und Lügner, und derjenige, der die Seelen in die Unterwelt, in den Hades, führt. Sein Auftreten war stets tadellos und sein Verhalten bewundernswert: Er machte immer eine gute Figur vor allen, obwohl niemand wirklich weiß, wie sich seine Seele verhält. So ist Hermes polyhedral ein großformatiger Entwurf, der seine Wurzeln in der klassischen Tradition hat, indem er sich direkt auf die griechische und römische Kultur bezieht und sich von deren Geschichte und Mythologie inspirieren lässt. Sein Stil entstammt der klassischen Tradition, führt aber einen postmodernen Touch ein, indem er die Gliedmaßen absichtlich abschneidet, was in den klassischen Werken das Ergebnis der Wechselfälle ist, die sie im Laufe der Zeit erlitten haben. In gleicher Weise werden Körper eingeführt, die sich an der klassischen Geometrie orientieren. Polyeder sind geometrische Körper, deren Flächen flach sind und ein endliches Volumen haben. Das Wort Polyeder stammt aus dem Altgriechischen polyedron, von der Wurzel polys, "viele" und von edra, "Basis", "Sitz", "Fläche". Eine Kombination, in der sich der tiefe Wert des Klassischen mit der Geometrie durch Poetik vermischt, was zu einer zeitgenössischen Vision des klassischen Konzepts von Bella Figura führt.

LA BELLA FIGURA DI HERMES POLIEDRICO

Nella mitologia greca, Hermes è il dio messaggero dell'Olimpo dei frontiere e dei viaggiatori che le attraversano, dell'ingegno e del commercio in generale, dell'astuzia, dei dei ladri e dei bugiardi, e di colui che guida le anime agli inferi, all'Ade. La sua presenza era sempre impeccabile e il suo comportamento era degno di ammirazione: faceva sempre una bella figura davanti a tutti, anche se nessuno conosce veramente il comportamento della sua anima. In questo modo, Hermes poliedrico è una proposta di grande formato che affonda le sue radici nella tradizione classica, facendo riferimento diretto alle culture greca e romana, e prendendo ispirazione dalla loro storia e mitologia. Il suo stile deriva dalla tradizione classica, ma introduce un tocco postmoderno troncando deliberatamente gli arti, che nelle opere classiche è il risultato delle vicissitudini che hanno subito nel tempo. Allo stesso modo, introduce corpi che si ispirano alla geometria classica. I poliedri sono corpi geometrici le cui facce sono piane e contengono un volume finito. La parola poliedro deriva dal greco classico polyedron, dalla radice polys, "molti" e da edra, "base", "sede", "faccia". Una combinazione in cui il valore profondo del classico si mescola alla geometria attraverso la poetica, risultando in una visione contemporanea del concetto classico di Bella Figura.